Çatlak Dişlerin Türleri

Dişinizdeki bir çatlağın önemli olmadığını düşünüyorsanız, tekrar düşünün. Neyse ki, çatlamış bir dişi yatıştırmanın ve kurtarmanın birçok olası yolu vardır. Çatlak Dişlerle İlgili Endişeler Dişinizdeki bir çatlak çok küçük olsa bile diş sağlığınız için büyük bir tehdit olabilir. Neyse ki, sorunu ne kadar erken fark ederseniz ve uygun fiyatlı diş bakımı ararsanız, dişi kurtarma ve kendinizi sonraki sorunlardan koruma şansınız o kadar artar. İlk başta dişinizin çatladığını fark etmeyebilirsiniz, ancak çok geçmeden çiğnerken veya dişe baskı uygularken ağrı hissedeceksiniz. Bir sorunun ilk belirtisinde, hemen  bir Dişçiye gidin. Her Bir Çatlak Diş Türünün Tedavi Edilmesi Günümüzde çatlamış dişleri onarmak için kullanılan birçok mevcut ve uygun fiyatlı diş bakımı tedavisi bulunmaktadır. Ancak sizin için önerilen tedavi, çatlağın ciddiyetine ve mevcut hasarın derecesine bağlı olacaktır. Kapsamlı bir incelemeden sonra,  bir Diş Hekimi sizin için doğru tedaviyi belirleyebilir. Her bir diş hasarı türü için hangi tedavilerin en iyi olduğunu görün:

• Çatlak Çıkıntı – Çatlak, dişin sivri uç adı verilen kalkık bölümünde olduğunda, diş kendi kendine kırılır veya çekilmesi gerekir. Çıkarıldıktan sonra, dişi kapatmak ve korumak için bir diş kronu kullanılır.
  • Çatlak Diş – Bu tür çatlaklar tipik olarak dişin tepesinin üstünden aşağıya doğru dikey olarak uzanır. En iyi tedavi kök kanalı ve ardından diş kronudur. Çok derin bir çatlağın dişin çekilmesini gerektirebileceğini unutmayın.
  • Bölünmüş Diş – Çatlamış bir dişi tedavi etmediğinizde, çatlak kökün ötesine geçebilir ve dişi yarabilir. Bir kök kanalı bazen dişi kurtarabilirken, hasar ciddi ise çekilmesi gerekebilir.
  • Dikey Kök Kırığı – Dişin tamamına yayılan bir çatlak, tipik olarak dişi kurtarmak için diş ameliyatı gerektirir.

Unutmayın, yalnızca bir diş hekimi en iyi tedavinizi belirleyebilir, bu nedenle ilk acı belirtisinde bir diş hekimine gidin.

Cevap bırakın

Your email address will not be published.

tr Turkish
Yardıma mı ihtiyacın var?